Termékek Menü

Blog

Ez a blog
Azt már mindenki tudja, hogy tengereink, óceánjaink nagy bajban vannak. A túlhalászás hatalmas probléma, de ugyanilyen fontos szembenézni azzal, hogy mára több az óceánban a műanyag hulladék, mint a hal. Jelenleg 80 ezer tonnányi hulladék úszik a Csendes-óceán felszínén, csak a Hawaii és Kalifornia közötti területen.

Ilyen nincs és mégis van?

A Xerox vállalat ismét nagyot álmodik - ki gondolta volna? Hihetetlen innovációk és fejlesztések napról napra.

PARC kutatóvállalat jelenleg napenergiával működő digitális nyomtatási folyamat kialakításával kísérletezik. Ezzel a technológiával megnövelhetjük a napelemek hatékonyságát. Az ötlet lényege, hogy a lencsék összegyűjtik és kis cellákra fókuszálják majd a napfényt.

Az első lézernyomtatót 1977 nyarán dobták piacra. A Xerox 9700, a vállalat első kereskedelmi forgalomba került lézernyomtatója, amely amellett, hogy új üzletágat teremtett, elindította világelsőként a digitális nyomtatást - egy igazi máig tartó sikerszériát.

Ez az az üzletág, ami napjainkban is folyamatosan virágzik és fejlődik, több mint 120 milliárd dollár éves bevétel mellett világszerte.

Ezt fogyasszátok, ne a tintát!

Ma, a 21. században már mindenről hall az ember, globális felmelegedés, ökolábnyom, környezetre gyakorolt szennyezés... De nem szabad megfeledkezni róla, hogy egy kisebb változás is hatalmas eredményeket hozhat a Világnak. Íme egy fantasztikus magyar példa, az ECOFont. 

Egy olyan környezetbarát betűtípus, amellyel rengeteg festékanyagot spórolhatunk. 

Érdekes statisztikai adatokra leltünk

100 lap - ez nem tűnik soknak, igaz? 

Mégis ennek a mennyiségnek a kinyomtatása 0,9 kg szén-dioxid kibocsátását jelenti, azaz ennyi nyomtatással éppen annyira károsítjuk a környezetünket, mintha 3 km-t autóznánk.

Megdöbbentő adat, igaz?

Nemrég az Európai Parlament plenáris ülésén a hosszabb élettartamú, könnyebben, és ezáltal kisebb költséggel javítható használati eszközök gyártását garantáló jogszabályok bevezetését napirendre tűzte. A cél, hogy a gyártónak nagy nyereséget hozó, egyszer használatos eldobható termékeket a tartós, magas minőségű áruk váltsák fel. A Retinta nem csupán ennek az elvárásnak kíván megfelelni.

Interjú Gillich Andrással, a Retinta ügyvezetőjével.

Mindenki a papírmentes irodáról beszél, pedig a statisztikák azt mutatják, hogy évről-évre egyre többet nyomtatunk. 

“A Lexmark kérésére készült IDC felmérés szerint ma a cégek 70 százalékának fogalma sincs róla, hogy mennyit költ valójában nyomtatásra